Photo by Jenny

Alla inlägg under juni 2011

Av Jenny Jonsson - 18 juni 2011 13:48

Hur lång är en stund, det är en bra fråga. När det börjar bli en timme så är stunden passerad och "ett tag " blir den nya formen eller "en timme "senare. Olika uppfattning tydligen. Något att klura på.


Mycket har varit på G och det sista jag tänkt på är att blogga. Har flyttat in i lägenheten och bostaden har varit riktigt samarbets villiga( har hört mycket rykten om att de ej ska vara så bra).  Lägenheten var EJ städad när jag kom. Barnkläder låg kvar i sovrum och på balkongen. En boll bakom en dörr. Jävligt skitigt på balkongen i skåp osv och det var bara USCH!! Efter lite städning så är nu det mesta på plats. Klagade hos bostaden på måndagen. Samma dag fick jag nya knoppar tillskåpen  i köket, nya fästen till gardinerna (monterade och klara!) nytt filter till spisfläkten, färg för att måla i skåpen - som för övrigt stinker och ser förjävliga ut på insidan. Fick även tapeter som en målare ska sätta upp lite senare samt en reparatör kom och fixade en trasig spolknapp på toan. Dagen efter ringer en golv slipare som vill fixa golvet dagen därpå. Nu ser även parkettgolvet i vardagsrummet fint ut och jag väntar i stort sett bara på tapetserar gubben och ny kyl och frys. Framsteg!


Ska ut och jogga lite var tanken då dagens jobb är avklarat och man har varit och handlat. Man kommer på allt eftersom vad som saknas i lägenheten. Väntar bara på en person till.


I övrigt är det bara 2 dagars arbete kvar tills man blir ledig med lön- den tanken gillas- specialschema =D Har annars bara 1  vecka semester nu  i sommar men får lite ledigt nu kring midsommar. Härliga nyheter är att man nog blir kvar på jobbet till hösten och går ev upp ganska mycket i tid för en längre tidsperiod framöver, vilket är possitivt :) Väntar även med spänning för antagningsbeskedet över vilka kurser man kommit in på och vad mitt beslut blir- vad ska jag läsa av det jag sökt =) För nu är det dags att ge sig på nya ämnen då man ängnat 3 år till att plugga hund/djur, praktiserat och snart jobbat samt instruerat kring och i ämnet djur i 2års tid.


Kanske skriver mer lite senare men med detta inlägg kanske man håller bloggen vid liv lite till. TACK alla som lämnar fina kommentarer, det gillas =)






Jenny Jonsson


Photo by Jenny, en blogg om foto och lite av det mesta.
Här kan du följa galenskaperna hos mig tillsammans med mina två hundar, vänner och familj.

Följ med på bloggen och kommentera gärna.

News

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards