Photo by Jenny

Alla inlägg under mars 2010

Av Jenny Jonsson - 29 mars 2010 21:56

Införskaffade ett par nya skor och en ny väska på stan i fredags, lägger upp bilder senare!  Tänkte göra det nu men batteriet tog slut.   


Fick en tanke i dag på hur man skulle kunna göra när man fotar klänningar...bara så där när man går mitt i stan, kanske beror det  på att jag vet en som vill fota lite klänningar senare eventuellt men det skulle vara roligt att testa, jag fotar ju annars mest natur så det hade ju varit bra om man började med lite människor också.


Funderar även på att ge gratis uppdrag i sommar/vår också för att få i hop lite mer träningstillfällen och förhoppningsvis kanon bilder! 


Så...jag söker Modeller till sommaren/våren, någon som är villig att vara med? Familjer, barn, ALLA ,är öppen för önskemål, och som sagt...det är Gratis! Hör bara av er om ni är intresserade.

Av Jenny Jonsson - 29 mars 2010 20:49

Arbetshelg i helgen, men i söndags fick jag sällskap av min tremening Sandra. Roligt med lite sällskap, tyvärr var detta dagen då alla hästar var jobbiga, okej utom två men då återstår fem! Jag fick riktigt fundera över hur jag skulle hantera dem, speciellt lilla Annie som började att sparka lös stängnings linorna till hagen och var allmänt lite små galen. Min hästvana är ju inte direkt störst men vi lyckades ta oss frammåt och överlevde dessa små tokigheter. Vädret var även tråkigt, snö kaos med tjocka is lager på bilrutorna!

Vill ha kvar dessa soliga dagar med asfalten som tinar fram som vi hade för några dagar sedan, man blir ju så pigg av det  .


Ledig i dag för att sedan jobba veckan ut men är ledig lördag och söndag, riktigt härligt, ser verkligen fram emot det.  Det blir att åka till stugan, kanske redan på torsdag för att sedan pendla på fredag, det handlar ju bara om en dag.  Har passat på att baka Dumle kakor under denna lediga dag, det ni!


Receptet:

 

200g margarin                        Noblesse

1 dl socker                                Dumle kola

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

 

Blanda i hop och rulla till 20 bollar, lägg ner dem i aliminiumformar. Tryck ner ½ dumlekola i varje kaka. Grädda dem i ugnen på 175 grader i ca 15 minuter.

Lägg en Noblesse ovanpå när kakorna just har tagits ut ur ugnen. Låt svalna.

 

Det är Dumle kakor!



Av Jenny Jonsson - 18 mars 2010 17:47

Ledig idag! Riktigt härligt. Jobbar sedan i morrn och därefter har jag min lediga helg!  Ser fram emot en film natt under lördagsnatten ute i stugan.

Det som är mindre bra är att jag nu sitter och har feber, det trodde jag inte, men på jobbet ska jag hur som helst i morrn, det är ju fredag!

Har avbetällt tandläkaren i dag, betalt räkningar, pratat med telia mm i dag, fått lite gjort med andra ord samtidgt som jag har blivit idoit förklarad ett antal gånger under dagens lopp, men jag idiotförklarar företagen!

Först ringde jag vårdcentralen för att jag får mer eller mindre" utslag/sår som svider" på mina händer sedan jag börjat jobba på skolan, själv tror jag att det är pga möss och råttor som jag tidigare har märkt av lite , djur som jag i andra djurjobb inte har haft så stor kontakt med. Men VC, säger att det är för att man "tvättar" händerna fel?! och rekomenderar mig att använda handsprit i stället! Sprit i sår, hallå vad är felet på dem...hon gick inte med på något annat utan med såriga händer gott folk ska ni hälla i massor av handsprit! Alla som jobbat inom ett yrke där man använder handsprit och spritar händerna tusen gånger om dagen vet ju hur stor "skada" det gör på ens händer och hur myk det svider om man har minsta lilla rivsår i dem.

Andra idotförklaringen var på telia, jag ville ändra och byta mitt abonemang men för denna kille gick det inte. Telefon nr är registrerat på min morfar för att jag har fått det av har för ca 6 år sen kanske? eller mer, nu skulle han vara tvungen att vara den ansvarige för alla ändringar som gjordes via mitt nr, det konstiga där är att jag har gjord ändringar på abonemang och dyl hos telia ett antal gånger under dessa år som passerat . Nu ska jag dra med mig en fullmakt och idotförklara telia, en gång för alla för att visa att de har fel!

Annars har dagen varit bara bra jobbat först hos Anngeard,sedan åkt ner på stan och ätit stans godaste hamburgare med mamma och snabb gått en tur i lite butiker (hittade ett par supersnygga solglasögon, men vem betalar 3060:- för ett par sånna?! helt galet.) , har spanat in en ny tv som kanske kommer hem i  morgon.  Lite på impuls kanske men den som jag har fick jag ta från mormor och morfar, de slängde ut den och köpte en ny för att de var rädda för att denna låda skulle börja brinna, men för mig har den fungerat men är kanske inne på sista versen.


Ha en bra kväll på er alla, själv ska jag krypa ner framför tv,n med täcke och kudde ,skippar med andra ord kvällens träning,för att se till att få bort febern tills helgen och morgondagens jobb!

Kramar

Av Jenny Jonsson - 17 mars 2010 19:56

Trevlig St. Patricks day allihopa ! 

Av Jenny Jonsson - 15 mars 2010 18:15

eller inte?

Oliver sitter på sin stol vid fönstret...han kommer på att han ska hämta sitt ben som nu är i hotat tillstånd av Saga. Han hoppar ner från stolen, springer och hämtar benet hoppar upp igen och tappar benet. Nu sitter benet fast mellan fönsterbrädan och väggen, större delen av det sticker ut på undersidan. Efter många försök att få tag på det  ovanifrån hoppar han ner och kan dra fram det under ifrån och visar stolt upp det  för Saga.


I huvudet på Oliver.

Av Jenny Jonsson - 15 mars 2010 17:42



En kvinna som begått mord har rymt från ett mentalsjukhus beläget på ön Shutter Island utanför Boston. Rymlingen antas gömma sig på ön, vilket gör att kriminalkommissarie Teddy Daniels skickas dit för att hitta henne.

Vad gör personalen med patienterna, vad är det som egentligen händer på ön, ska kommisarien fastna i samma situation...

 

Det var denna film som vi såg på bio i fredags. Den var enthriller som var lite långdragen,storyn var bra och filmen var bra gjord och karaktärerna spelade sina roller bra. Kan inte säga för mycket då man listar ut vad det hela handlar om välldigt fort. Att den blev långdragen berodde nog på att man gick dit med höga förväntningar om att den skulle vara en riktigt bra thriller men den hade välldigt mycket "drama" i sig samtigt som jag och Ante hade listat ut vad som var bakom allt efter ca 30 minuter. Filmen hade kunnat avslutas på flera ställen men när en ny "händelse"  bara drog ut på det hela tiden. Så som en kort sammanfattning var filmen bra och värd att se men man ska inte gå på vad trailern säger allt för mycket och man måste vara insatt i att den är välldigt psykologisk.

  


Av Jenny Jonsson - 14 mars 2010 16:20

2 veckor har nästan passerat genom att bara knäppa med fingrarna. Bloggen har blivit bortglömd eller rättare sagt så har orken att blogga inte funnits där eller tiden! Har haft en massa annat att göra, på dagarna arbete och på kvällarna har vännerna varit riktigt effektiva på att träffas, saknar vi varandra så mycket efter fjällenresan så att vi nu träffas nästan varje kväll ? Haha har nästan varit så trots skola och jobb hos alla.

 

Fösta veckan på jobbet är avklarad och även den andra veckan.

Har fungerat bra och under denna vecka har jag haft en 6dagars arbetsvecka med stallet som en extra sak. Fösta arbetshelgen är även avklarad. Det känns ändå bra att det är ett så självständigt arbete och att man blir lite som sin egen "chef", speciellt när man gillar att ha koll på vad som händer och sker.

Hoppas att den häst ansvarige är nöjd med resultatet av att ha tagit hand om hans 8 travare + stall under veckan, samtdigt som det känns skönt att den "häst" veckan är över så har man det som rutin nu att vara där med de trevliga hästarna. Kan ju säga att så tyckte jag inte i onsdags när Fobus, ponnyn, stenvägrade att göra som jag ville, han ville inte ens gå in i hagen utan stannade just innan och man fick jobba för att han skulle röra sig det minsta, men i dagsläget är han lite av en favorit där.

 

Under veckan har sävarfolket träffats lite mer än vad som vi brukar göra under arbetsveckorna. Allt från dippkväll,film, biobesök och alltmänt skitsnack, resturang besök och annat trevligt, tack för det, det livar alltid upp dagarna  när tröttheten från en arbetsdag börjar att göra sig till känna. Det får vi med andra ord se till att fortsätta att göra. (Btw; Filmerna från Hemavan ligger ute på min facebook.)

 

Trevlig tacco kväll med er från stan i går också! Roligt att ses igen efter en så lång tid, får försöka att se till att de tillfällena blir lite oftare också. Började med taccomiddag och sedan melodifestivalen, en lugn lördagskväll med andra ord.

 

Så vad säger ni, vann rätt låt??

 

Förra helgen besökte familjen Holmön, med ett sånt här fint väder som vi har haft i veckan så har det varit riktigt härligt att vara ute, likaså då. Vi tog skotrarna över och här kommer några bilder...

   

   

Holmö fyr.

  

Havet sträcker sig så långt ögat når.

  

Fika paus.

  

Nicke på skotern senare under kvällen.

 

Andra bilder från helgen..

  

Pilgiftsgroda på jobbet...(lite ljus..)

   

Den belgiska jätten fick vara modell för en liten stund.

 

Jag och broder åkte skidor under torsdagen...

 

Oliver i sin sele passade på att ta vanten när jag skulle fota...

 

    

Gruset på gården börjar att titta fram efter allt soligt väder...

 

 Foto/Jenny Jonsson

 

Nu blir det snart skräckfilm som står på listan med er, en bra avslutning på helgen med andra ord.

 

 

 


Av Jenny Jonsson - 4 mars 2010 20:10

Funderer på att skaffa  en ny soffa.. Vad sägs om denna, stilren bäddsoffa, lättmonterad, bra pris och smarta förvarings fack under dynorna för täcken, kuddar mm...en tv hörna där sängen står i dag, vad sägs om det? 


Bild: www.JYSK.se  

Jenny Jonsson


Photo by Jenny, en blogg om foto och lite av det mesta.
Här kan du följa galenskaperna hos mig tillsammans med mina två hundar, vänner och familj.

Följ med på bloggen och kommentera gärna.

News

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards