Photo by Jenny

Alla inlägg under maj 2010

Av Jenny Jonsson - 30 maj 2010 19:40

Grattis på er alla mammor!

 

Helgen har som vanligt bara rusat förbi. Arbetsveckan som passerat har inneburit arbete med praktikanter/elever som de sista 5 veckorna har gjort, i morgon påbörjar vi sista veckan på denna praktikperiod och jag måste erkänna att även fast arbetet som handledare har gått bra saknar jag min vanliga roll och det ska bli skönt att för en vecka?! gå tillbaka till sitt vanliga innan det sedan kommer en ny elev, men vad gör en ist för 6-7st varje dag. Det har dock verkligen varit givande också, man har verkligen öppnat ögonen för rollen som handledare och deras arbete.

 

Helgen har inneburit bowling, golvläggning, marknad, och en massa annat trevligt, tog vägarna förbi och kollade in en liten valp på vägen hem och för en liten pratstund med er, detta påminner mig bara om att nu har snart 4år gått tillsammans med Oliver. Kan inte se det framför mig riktigt. Tänk hur mycket som har hänt sedan dess!

Men jag blickar tillbaka på denna tid med ett leende på det som hänt i allmänhet och inte bara ur hundperspektivet från dessa år.   

 

 

          

 

     

 

Foto//Jenny Jonsson  

 

Lite bilder från den regninga helgen, för att få bilden på äggen jagades man av måsen som alltid lägger ägg på ena uteplatsen, lite av en tradition för oss båda, jag fotar och hon skriker!

Av Jenny Jonsson - 25 maj 2010 18:39

Tårta och annat fika under en annars vanlig måndag, men nu var det  en viss person som fyllde 20 så det blev en bra start på veckan med fika och trevligt sällskap   


Kvällen innebar även kubbspel på bakgården, killarna vs tjejerna.  

        

Bilder från mobil.

  


Av Jenny Jonsson - 25 maj 2010 18:04

Det blev denna efter lite funderingar, bra pris och helt okej i allmänhet...


En Sony Ericsson W595

Av Jenny Jonsson - 23 maj 2010 12:14

   Kl 2.47  släcktes gatubelysningen i natt, bara så ni vet. Det ljusnar snabbt och sommaren är på g   En kanon helg med en massa trevliga människor.

Fredagsnatten erbjöd övernattning i det lilla huset här i sävar med de bästa tjejerna. Snack och allmänt mys tills tiden bara rann i väg och det var dags att packa i hop och alla skulle hem, tiden bara passerar utan att man märker något när vi ses  . Lördagen bestod av några timmar vid havet, för att sedan bege sig in till stan, en trevlig kväll även detta och med tanke på sömnbristen sedan natten innan var det mer eller mindre ett under att man kunnde hålla sig relativt pigg och vaken tills 3 tiden nästa morgon, och man är redan uppe och ganska vaken, dock väckte den stora vovven en halv 8 och ville ut. Nu sitter man  och letar efter en ny mobil telefon, min gick sönder i torsdags och jag känner mig riktigt "strandsatt"  med en telefon som knappt går att använda...en djungel av märken, funktioner och priser! Förslag?

 

Några bilder från stugan...

              

    

 

Foto // Jenny Jonsson       

Av Jenny Jonsson - 16 maj 2010 15:36

Två supersöta saker på en dag    Min tremening Sandra följde med på jobbet i dag och i ett växlande väder har vi tagit oss fram. Trevligt med sällskap när det annars är välldigt öde under helgerna där. Allt gick välldigt fort och vi fick tid över till att kolla in lammen och fota. De är verkligen super söta, tänk om de kunde stanna kvar i den söthet som nu ligger över dem. Under den mesta tiden där i dag så regnade det och allt blir lagomt härligt att jobba med när det är just blött, speciellt hästarna som faktiskt verkade vilja komma in för en gång skull. De hade i alla fall förmågan att sköta sig liite bättre än sist hon var med. Vi beslöt oss att avsluta dagens arbete med glass och slog oss ner på en bänk i värmen mitt på västerslätts centrum,där solen faktiskt kollade fram igen, MUMS!   


Lite bilder från dagen

  

Mys med mamma.

           

Smile!

    

Hantering av marsvin, mys.

   

Chilensk tarantella.

   

En bäbis ,Leopardsköldpaddsunge.

 

Zebrafinkar till 1000! 

    

Blött!!!!

                     

Nyfiken  

                    

Leopardsköldpaddsunge 1år

  

Dags att säga godnatt till hästarna och slutföra arbetet i stallet!

         

Foto//Jenny Jonsson & Sandra Bygdén

Av Jenny Jonsson - 15 maj 2010 22:16

Efter den otroligt varma dagen på jobbet som har varit riktigt lugn och skön bestämde jag mig för att fara och träffa familjen i stugan. Självklart skulle jag passa på och fota då det är en kanon säsong för det ute vid havet just nu. I går plockade jag ut batteriet ur kameran för att ladda det men kom på att laddaren var i stugan, så i dag for jag hem, hämtade bikini och kamera sakerna men glömmer själva batteriet...klantigt ja! Var inte riktigt helt med där , men sånt händer.


Eftermiddagen har varit underbar! Ute vid havet var det lagomt varm och skönt. Har legat och slappat vid bryggan under den härliga solen.  Vi passade på att sjösätta en av våra båtar och jag tillsammans med broder tog årets premiär tur, finns det något bättre?!  Vi passade även på att jaga gädda i diket, var riktigt nära på att få upp en men linan gick av, bättre lycka nästa gång, den gammel gäddan är ju ialf märkt av vårt drag. På vägen hem tog vi en extra tur med bilen, broder har ju börjat att "övningsköra" och när vi saktar in för en kurva vid ett dike stiger det plötsligt upp en älg 2 meter från oss, från diket, ca 2 m bort stiger det sedan upp 2st till från samma dike. Det finns fördelar med att bo en bit utanför storstan ;).


Innan helgen så var det mys med en grillkväll i av grillstugorna kring sävar, med följd av ett lite smått mysigt åskväder. ett klart tecken på att sommaren är på väg. Ser fram emot nästa gång vi drar ut i skogen,roligt att se alla , känns som det var ett tag sedan "alla" var med :)


                

Lite mobilbilder från långhelgen, har en välldigt dålig kameramobil som ni kan se, kanske dags för en uppdatering?!


I morgon ska min tremening Sandra följa med på jobbet och förhoppninggsvis får vi lite tid över till att fota, ska komma ihåg hela fotoutrustningen denna gång!  Trevlig kväll!




Av Jenny Jonsson - 11 maj 2010 21:59

eller inte? Jo får nog bestämma mig för att se det så.

Kände att det kanske var dags för en liten uppdatering utom en massa bilder bara , inte för att jag säger nej till det men, vad har då hänt , minns knappt vad jag skrev sist. Nu har eleverna på min arbetsplats börjat på sin praktik, 2 veckor har passerat och 4 v kvar. Nästa vecka blir det byte av grupp. Känner att det är lite smått roligt att vara "chefen" och visa alla hur de ska göra och lära dem nya saker och samtidigt styra upp allt och se till att de rättar till det som de gör fel. Samtidigt blir det grymt enformigt. Mina arbetsuppgifter gör ju de mest och min roll har ändrats rejält. Något possitivt är ju att jag har fått det ansvaret så det känns ju bra, men just det där med vad ska jag göra när de ändå arbetar. Har lite svårt för att bara göra ingenting utom att kolla upp dem när jag vill ha något att göra på min arbetsplats förutom att "bossa och ha ögonen öppna". Men jag kan nog inte klaga allt för myk, de andra klagar ju inte och de låter mig ha ett "fritt"schema och göra det mesta som jag vill, så dåligt  kan jag ju inte göra i från mig, någon bad mig tilloch med fungera som deras extra minne, en komplimang på ett  vis får  man se det som i den situationen och jag måste erkänna att jag känner att min roll inom yrket har växt på ett possitivt sätt under den senaste tiden.


Vad har hänt mer då, utom att elever har släppt ut ormar som hammnat på rymmen eller andra små misstag. Inte så mycket faktiskt.

Just nu kretsar det mesta kring jobbet, man är ju där mestadelen av veckan så det vore väll konstigt om det inte gjorde det.


Träffade några vänner i kväll, alltid mysigt att träffas mitt i veckan och bara sitta och ta det lugnt och snacka tillsammans. Veckan går bara fortare på ett possitivt sätt. Ser fram emot en mysig kväll ute vid en eld tillsammans med er senare i veckan.


Helgen var bra trots jobb. Bio på lördagen och en trevlig kväll i stan  och sedan lunch i sävar under söndagen med vännerna. En helg som gick alldelens för fort men nu ser man fram emot nästa :)


Nu känns det verkligen att sommaren snart är här, det är ljust tidigt på morgonen och mörkret faller inte förrän sent på kvällen och inte minst så börjar det att bli varmare!  Ser fram emot den riktiga sommaren :D

  


Foto//Jenny Jonsson -09



Av Jenny Jonsson - 7 maj 2010 20:33


  


  

     


  


   


   


    


   


   

Första doppet för i år!


   


   


Foto//Jenny Jonsson

  


Jenny Jonsson


Photo by Jenny, en blogg om foto och lite av det mesta.
Här kan du följa galenskaperna hos mig tillsammans med mina två hundar, vänner och familj.

Följ med på bloggen och kommentera gärna.

News

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards