Photo by Jenny

Alla inlägg under april 2010

Av Jenny Jonsson - 26 april 2010 15:34

  Vårens fotograferingar har börjat!

 


 Isen på havet har börjat att brytas upp.

 

Blommorna tinas fram.  

 

  

Gräset blir snart grönt.

 

 

Svanarna kommer tillbaka. 

 

  

Det blir färg i trädgården.

 

Oliver kan gräva i annat än snö.  

 

  

Saga spanar in fåglarna. 

 

  

Fisken kommer tillbaka.

 

Foto//Jenny Jonsson

Av Jenny Jonsson - 26 april 2010 15:22

Nu har man varit och klippt sig, lite kortare, lite "tunnare" och en massa hår är borta. Roligt att fixa till håret ordentligt för en gångs skull. Är ganska nöjd med resultatet med tanke på hur det såg ut innan men det blev inget speciellt "nytt" med det hela heller, det får bli en annan gång!


I övrigt så har jag hitills bara varit  i stan för att just klippa mig, blev även kvar där en liten stund för att kolla lite i butikerna, men innan lunch var jag åter på väg igen. Skulle egentligen varit till myrorna med en massa skrot men det var alldelens fullt på parkeringen med lastbilar och annat så det får bli en annan dag. Man åker ändå in varje dag så tid till det finns det gott om.


Nu har jag städat lite på övervåningen, tvättat, städat garderoben och har ev en köpare på byrån som vi säljer, bara "resten" av möblerna kvar. Med andra ord så flyter den lediga dagen på bra i alla fall  .


Kommer att lägga upp lite bilder sedan i ett eget inlägg från dagens fotografering samt lite bilder som jag tog under tiden jag var i stugan, solen skiner och det går inte att undvika att inte vara ute!


Trevligt att sen några av er i går kväll också igen, hmm dock så sker detta ofta men som sagt det är ju lika trevligt varje gång och nu närmar sig ju valborgs helgen med er också, bara 4 dagar kvar  . Med tv tittande och snack så flöt kvällen på som vanligt. 


Hoppas att ni har en trevlig måndag!

Av Jenny Jonsson - 24 april 2010 14:42

Känner mig riktigt ...hmm vet inte riktigt "pigg" är inte det rätta ordet blev lite lite sent i går med tanke på att man skulle upp i morse och till jobbet lagomt tidigt på en lördags morgon men förhoppningsfull så att jag är överspidad!


Men jag borde inte vara det får inte tänka för långt frammåt som sist, men tiden får utvisa vad som händer med allt, allt ska hända på en gång så är det alltid, en nackdel, hmm ja kanske.


Nu sitter jag framför datorn och har fastnat vid msn, men jag klagar inte på det ;) dock skulle jag bara snabb kolla mailen för att sedan åka vidare ut till stugan för middag, börjar känna mig riktigt hungrig :S.


Trevlig kväll med er i går i alla fall, att vi kan sitta och prata så länge!

Gör gärna om det snart igen :D


Ha en fortsatt bra lördag ALLA, nu ska jag ta och åka mot middags bordet i stugan !





Av Jenny Jonsson - 22 april 2010 21:45

Nu är det helg! Eller bara en ledig fredag men det räknas! Helgen är i alla fall full bokad , eller inte men lite ska man hinna med och för lite mer finns det alltid tid för    Borde kanske ge upp bloggandet, det dalar! Kanske borde ge en uppdatering senare, men jag har inte heller så mycket foto att ge er, har tagit lite semester på att lägga in dem och när vädret har varit kanon för foto har jag jobbat med annat , men snart är det sommar/sen vår =mycket foto!  .


Ha en fortsatt trevlig kväll, hoppas att ni får en trevlig ledighet och att vi ses (några av er i alla fall   )



Av Jenny Jonsson - 18 april 2010 21:30

Någon som vill ha lite möbler?!

Har lite för mycket, till sommaren ska kanske två hus rymmas i ett då familjen ev flyttar till vårat hus vid havet. Vi har börjat att renovera båda lite smått, slänga en massa saker, tror att vi har farit till skroten minst ett dussin gånger om inte mer! Då den gården är betydligt större och eftersom vi har fått både våra och farmor och farfars saker. Vad ska man göra av med allt är frågan.

Nu säljer vi en del på blocket, fortsätter att kasta mm.

Helgen har bestått av en lugn fredagskväll med underbara vänner, inte mycket blev gjort, alla satt halvt som halvt sovandes tror jag och bara pratade med det är lika trevligt det. Sedan begav jag mig till stugan där vi har flyttat böcker och möbler till tusen samt byggt i hop möbler som varit omonterade.

Ska bli roligt att se slutresultatet. Samtidigt är jag sugen på en egenlägenhet speciellt nu när man jobbar heltid i stan men kan man säga nej till att bo vid havet ett tag först och sedan flytta till lägenhet. Får se vad jag hittar på.


I dag har jag gjort en massa eller åtminstånde påbörjat en massa...har börjat städa övervåningen, har börjat att städa bilen, får slutföra det i morgon :P

Sedan har jag jobbat ått ann här i Sävar men nu blir det att ladda upp med film inför i morgon :)

Av Jenny Jonsson - 7 april 2010 19:09

Överallt, lera och en massa vatten, stugvägen är spårig, blöt och geggig tar en evighet känns det som att ta sig någonstan,  gårdsplanen är detsamma på jobbet, kan vi få sommar nu?!


Känns riktigt härligt att det börjar bli ljust ute,dock har jag många gånger tänkt

"har jag försovit mig?" när man vaknar och ska iväg och det är ljust ute. Härligt att slippa pendla i ett evigt mörker  


Musiken på högsta volym, tips på några bra låtar någon?


Nu blir det att fortsätta ta det lugnt här i stugan, allt är tyst som i graven då ingen är efter vägen och familjen är på annat håll,inte ens hundarna är aktiva då man är här, de måste ladda upp efter allt spring i påsk och ligger nu och chillar i soffan, precis som jag!

...

Av Jenny Jonsson - 7 april 2010 19:03

Att en mening från dig kan dra upp så många minnen, en liten mening som bara ses som negativ, hur kan man ens säga så, du är för ärlig i vissa lägen...

Av Jenny Jonsson - 7 april 2010 18:46

Jerry Springer...

Tv,n är på i bakgrunden, Jerry Springers tv show ,hur kan man ställa upp i ett sådant program?!. En man berättar för sin fru att han är gay och har varit det i 6 år, 6 års tid och de har varit gifta!  Haha, hon blev riktigt sur på honom men det hon säger är att "du följer med mig, något annat kan du glömma" hmm hon missade visst en sak han är gay sedan 6år tillbaka så vad ska hon med honom till och han tänker inte stanna en sekund till hos henne, herregud hur gamla är de egentligen?


En man säger att han har en sexdrift som en babian och att tflickvännen inte kan se upp till hans behov, så nu vill han göra slut och va med en annan, hennes "kompis". Göra slut i showen samtidigt som den "nya" tjejen förnekar hennes och flickvännens kompis relation totalt. Tjejerna står sedan och kallar varandra vid en massa fula ord och uttryck resten av tiden som de är på scenen.


En annan man har friat till två kvinnor...utan deras vetenskap! De har köpt klänningar, tårta, mat mm och den stora stunden är kommen nu har de hamnat här!  Han "älskar" båda, han ber till dem båda där de sitter en bit ifrån varandra på scenen, främst till en som säger nej...då går han direkt till den andra och bönar och ber...varför ska hon välja honom när hon kommer i andra hand är hennes kommentar...nitlott för honom!


Några exempel på personer som kommer dit med sitt budsap.

Samtidigt sitter publiken och skriker vad de tycker, hmm alla skriker samma och kanske inte allt för passande att nämna här. Allt känns ändå lite uppgjort sedan innan och varför" komma fram "på  Jerrys scen?

Tv är tv helt enkelt, vad gör folk inte för lite extra uppmärksamhet. Bra tv? Nej inte enligt mig men finns det inget annat att se så fastnar man lite i deras "framträdande" eftersom de är så idiotiska.


Jenny Jonsson


Photo by Jenny, en blogg om foto och lite av det mesta.
Här kan du följa galenskaperna hos mig tillsammans med mina två hundar, vänner och familj.

Följ med på bloggen och kommentera gärna.

News

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards